A Dieselgate utórengései súlyosak. A számos gyártó által elkövetett csalás súlyos környezetszennyező hatással bírt, amelynek eredményeképpen Németországban felmerült a dízelüzemű autók városokból való kitiltásának lehetősége is. Ez pedig sajnálatos módon nem a felelős autógyártókra van a legrosszabb hatással.
A DW riportja a dízelbotrány hatásait vizsgálja az autókereskedők szemszögéből. Korábban már említésre került, hogy a használt autók árai mélyrepülésbe kezdtek: egy páréves, jó állapotú járművel is több tízezer eurót veszíthet az eladó magánszemély, vagy a használt autó kereskedő.
A vásárlók szkepticizmusához nagyban hozzájárul az, hogy a kérdéskört még nem sikerült teljes mértékben tisztázni állami szinten. A videóban megkérdezett felgyülemlett, eladhatatlan készlettel rendelkező használt autó kereskedő szerint csak az oldhatná meg a kialakult válsághelyzetet, ha a német állam valamilyen módon véglegesen lezárná a mostani képlékeny, bizonytalan szituációt.
Az új autókat forgalmazó vállalkozás vezetője azonban nem volt ennyire pesszimista: szerinte az eladási mutatók továbbra is jók, még ha változtak is a vásárlói szokások. Amennyivel kevesebb dízelüzemű autót vásárolnak, annyival több benzines kerül eladásra.
A megkérdezett vevő továbbra is hisz a dízelben, ő abban hisz, hogy az új modellek már sokkal környezetkímélőbbek és üzemanyag-fogyasztás szempontjából hatékonyabbak, mint a botrányban érintett változatok.
A dízelüzemű autók fenntartása eddig jóval gazdaságosabb volt, azonban a használt autók árainak zuhanásával sok vállalkozás is nehéz helyzetbe került. Érintett a német gazdaság változásaival kapcsolatban, esetleg céget alapítana és szeretné elkerülni a buktatókat? Kattintson ide és kérjen segítséget!